Új utakon a felsősökkel
Van, ami nem megy. Pedig próbálkozunk. Idén újabb ötletekkel vágtunk neki a tanévnek, nagyon szeretnénk, ha jól működne a felsősökkel is a tanoda, amire aztán egészen más minőségben lehetne építeni a középiskolás programjainkat. Nézzük, hogy mik ezek az új irányok!
Mindenképpen több tanulást szerettünk volna velük. Az elmúlt időszakban elengedtük őket, rájuk bíztuk, hogy szervezzék maguknak a tanulást, mi segítünk, de keresniük kell minket. Ez túl korai volt, nem volt elég a motivációjuk, de a tudásuk sem ehhez az önállósághoz. Nem készítettük fel őket ilyesmire.
Most az online otthoni mesélés mintájára, online otthoni tanulásokat kezdtünk szervezni. A meglévő önkénteseinket kötöttük össze felsősökkel. Egy-egy hónapra alakulnak tanulópárok és heti egy közös tanulás az elvárás. Önkéntesek azonnal jelentkeztek, a gyerekek lassabban haraptak rá, de végül lett hat párosunk, négy pár pedig már túl is van az első tanulásokon, van ahol már kettő is összejött. Vannak buktatók, pl. sokat kell segítenünk a tananyag lefotózásában, önkénteshez juttatásában, támogatnunk kell a kapcsolatteremtést is, és így is van két srác, aki a jelentkezés ellenére sem tűnik túl motiváltnak, úgy meg azért nagyon nehéz.
Átalakítottuk az órarendünket és sikerült szerda estére szabadon hagyni egy tanulós sávot, ide is a felsősök érkezhetnek. Itt sincs egyéni foglalkozásterv, a gyerekeknek kell hozniuk a tananyagot, esetleg tanári/szülői visszajelzések alapján mi is jelezzük, hogy mit kellene átnézni. Tömegek egyelőre nincsenek, de jól látszik, hogy egy erre dedikált alkalom azért segít a bevonódásban, ketten például hétről-hétre rendszeresen járnak.
A csoportos foglalkozásokon megtartottuk a klubszerűséget, ebben a hónapban pl. társasos versenyek lesznek, ma épp Lahtiban majd Nemzetközi dámában mérték össze az erejüket a srácok, de minden második hónapban angolozni fogunk. Játékosan, projektszerűen. Az első hónap tapasztalatai jók, reméljük kitart egész évben a lendület.
Bár nem tanuláshoz kapcsolódik, de a felső tetejét, a hetedik-nyolcadikos csapatot elindítottuk a középsulisok felé, megtartottuk az első közös vitaalkalmat, ami létszámban és tartalmában is felülmúlta a várakozásokat.
Szóval az egy szem heti klubon és a kihasználatlan, ügyeleti rendszerben működő online tanuláson túl most egész sok működő elem látszik. Reméljük a tanév végén olyasmiről számolhatunk be, hogy találtunk valamit. Hátha.