Logikai készlet

Szabad játék

Minden gyerek szabadjára eresztheti a fantáziáját és bármilyen képet alkothat a lapokból. Egy papír lappal jelöljük ki a határt, hogy könnyebben tudják elkezdeni a képet, illetve, hogy a papír határ tartását is gyakorolhassák.

Ha elkészültek a képek, akkor egymás képeit nézzük meg, mesélje el mindenki, miről szól a képe. Megkérdezhetjük a gyerekeket, hogy ki milyen formákat használt fel, illetve milyen színű formákat. Megszámlálhatják, hogy melyikből használták fel a legtöbbet.

Nagyon jól fejleszti ez a játék: a kreativitást, a szem-kéz koordinációt, a síkbeli tájékozódást, a türelmet, az aktív és passzív szókincset

Feladványok megoldása

Minden gyerek kap egy lapot, amin egy feladvány található. A feladvány nehézsége korosztálytól függően változhat.

A kisebbek (óvodás korosztály) is játszhatnak hasonlót, ebben az esetben a formákat tegyük a papírra és rajzoljuk körbe, majd színezzük ki. Így egy forma és szín azonosító játékot kapunk. Ha a gyermek figyelme nehezen irányítható, akkor érdemes kevesebb formát rakni a lapra.

Nagy, lyukas, kék háromszögKicsi, nem lyukas, piros körNagy, lyukas, zöld háromszögNagy, nem lyukas, piros háromszög
Kicsi, lyukas, kék körNagy, lyukas, sárga körKicsi, nem lyukas, piros körNagy, lyukas, sárga kör

Amit fejleszt: vizuális észlelés, szem-kéz koordináció, síkbeli tájékozódás, emlékezet

20140812_101819

Ki a gyorsabb?

Ez egy nagyon szórakoztató gyorsasági játék. Párokban játsszák a gyerekek. Tegyünk ki középre lapokat, majd mondjunk jellemzőket. A gyerekeknek rá kell jönnie, hogy melyik lapra gondoltunk és gyorsan elvenni. Természetesen az nyer, aki a legtöbb lapot gyűjti össze. A játék elején érdemes megbeszélni a lapok neveit, hogy minden gyerek egyenlő esélyekkel indulhasson. Ha már jól megy nekik a játék, akkor lehet növelni a lapok számát, az első bemelegítő játékhoz, célszerűbb kevesebb lapot kitenni, hogy jobban átlássák, és ráhangolódjanak a játékra.

Amit fejleszt: Figyelem, emlékezet, észlelés (vizuális, auditív), türelem, együttműködés