Első élmények

Nekem ez volt az első három napom Toldon, és nagyon intenzív volt.  Belecsöppentem egy új közösségbe, egy újfajta munkaszervezésbe, és nagyon izgalmas volt. Már nagyon vártam, hogy megismerkedjem a gyerekekkel, akikről eddig a többiek meséltek. Bár velük csak délután tudtam találkozni, suli után, de a délelőttök is hasznosan teltek, igyekeztem új feladatokat gyűjteni a délutáni tanuláshoz, illetve meghallgattam az Alapítvány bemutatkozását, amit Debrecenből érkező látogatóknak tartottak. Kaptam egy kis ízelítőt a társasjátékokból, amik annyira nagy sikert arattak a gyerekek körében. Még a vonaton megtanultam a Kalaha nevű társasjátékot, amit már aznap délután kipróbálhattam élesben az egyik sráccal, jól ki is kaptam.

Első délután a buszmegállóban találkoztam először az iskolából hazatérő gyerekekkel. Nagyon közvetlenek voltak, még így is, hogy velem most találkoztak először;  volt aki rögtön előkapta a füzetét, hogy megmutassa, mit vettek aznap a suliban, többen a rajzaikat lobogtatták,  kérdezgették hány éves vagyok, és hogy hol van a többi önkéntes. Visszafelé sétálva még több gyerek jött szembe, még kint játszottak, és persze rögtön odarohantak hozzánk. Egy ideig jöttek velünk, hogy fogócskázzunk, látszott, hogy nagyon örülnek nekünk, és minden önkéntest nagyon várnak. Elköszöntünk, elmondtuk, hogy jövő héten is jön valaki, aztán mindenki hazaszaladt. Utána leültünk két gyerekkel tanulni, én egy kislánynak segítettem német szavakat gyakorolni a másnapi német dolgozatra, Máté pedig egy fiúval matekozott.IMG00303-20130918-1816 Utána játszottak néhány játékot (Kalaha, Choco fix, Traverse), mi pedig még átnéztük a természetismeretet. Másnap kaptuk a hírt, hogy sikeres volt a gyakorlás, a kislány német dolgozata négyes lett, és meg is dicsérte a tanárnő, ami számomra nagy sikerélmény volt.

Másnap délelőtt készítettem az előző napi német szavakhoz egy feladványt, hátha délután még ismétlésként és játékként meg tudjuk csinálni. Fél kettőkor megérkezett pár gyerek az iskolából, akik a Vodafone-os forgatás miatt ki lettek kérve és velük ültünk le olvasni és matekozni. Legjobban a keresztrejtvényt élvezték, ami főleg a helyesírást fejleszti, egymással versengve, és egymást segítve töltötték ki a lapot. DSC05146bEgy kisfiúval a hangos olvasást gyakoroltam: egy mesét olvasott fel, közben többször megálltunk értelmezni is a szöveget. Két fiúval pedig matekoztunk, szöveges feladatokat oldottak meg ill. még innen néhány leckét. Én úgy éreztem, hogy szívesen ültek le velünk tanulni, és a rövidebb gyakorlások is erősítik bennük, hogy fontos odafigyelni a tanulásra. Zárásként pedig még egy For sale parti is belefért. Később még leültünk két lánnyal is gyakoroltunk (német, olvasás), én eredményesnek éreztem a napot.

Kicsit rossz, hogy hétköznap sokan csak négy után érkeznek meg az iskolából, a kultúrház pedig négykor bezár, így foglalkozást nem tudunk tartani. Persze ez is szervezési kérdés, hiszen a gyerekeket ki lehet kérni, a kultúr nyitva maradhat tovább, illetve a háznál is lehet tanulni. Épp ezért izgatottan várom az őszi szünetet, amikor egy hétig lent leszünk, és a gyerekek is ott lesznek egész nap.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel!