A tavaszi szünet második napja is nagy zsivajjal lezajlott. Mára már szerencsésen megérkezett minden önkéntes, így jelenleg tizenegyen munkálkodunk azon, hogy a gyerekek jól érezzék magukat, közben pedig tanuljanak, fejlődjenek is.

Több szempontból is sikeresen tekinthetünk vissza a mai napra; bár viszonylag nagy gyereksereg volt velünk, ennek ellenére a foglalkozások tervszerűen, jó hangulatban lezajlottak, reggeltől kezdve minden gyerek motivált volt, mindenki megtalálta a maga szájízének megfelelő játékot (volt, aki társasozott, körjátékban, sportjátékokban vett részt stb.)

 

1

A délelőtti drámafoglalkozáson továbbhaladtunk A kiskondással: a játékokat igyekeztünk úgy adaptálni, hogy azok a mesébe illeszkedjenek; a mai napon ennek megfelelően a történet felidézése és újramesélése után a vándorlás és a segítségnyújtás motívumára fektettünk hangsúlyt, emellett igyekeztünk többféle képességfejlesztő gyakorlatot is beépíteni a játékokba. Tanultunk éneket citera aláfestéssel (Elszökött a siska disznó), a vándorlás motívumon belül egy állathangos párkereső játékot játszottunk, ezután a párok egy tükörképes feladatot oldottak meg. A segítségnyújtás motívumán belül dramatizált játékokon keresztül dolgoztuk fel, hogyan segített a kiskondás a galambokon, a halacskán és a sánta rókán. A drámafoglalkozást egy körjátékkal zártuk, aminek óriási sikere volt a gyerekeknél. (Róka, róka köztetek). Közben a nap is kisütött, lekerültek a vastag pulcsik, és a délelőtt maradék részében mindenki kipróbálhatta magát más izgalmas játékokban is.

2

A délelőtti társasozáson ma a szövegértést fejlesztő játékok kerültek középpontba (Loveletter, Munchkin), de egy másik asztalnál szinkronban Kalaháztak, később pedig előkerült a Rizikó is, ami hosszú terjedelme ellenére is lekötötte a gyerekeket.

3

A kézműves foglalkozáson társasjáték-készítés folyt, a gyerekek saját ötleteikkel és rajzaikkal díszítették a kártyákat. Emellett többen rajzoltak, színeztek, és ma is készültek vidám, sokszínű aszfaltrajzok, krétával. A fűfejek is szép sorban várják, hogy kinőjön a ,,hajuk”, a gyerekek minden reggel locsolással ösztönzik őket.

4

5

A délutáni sportfoglalkozáson végre előkerült a méta, de volt foci is, cicázás, gumizás, a kicsik pedig megismerkedtek a Dobble kártyajátékkal.

6

Ezután kicsit fáradtan, mégis feltöltődve indultunk vissza az önkéntes szállásra, ahol jelenleg is folyik a holnapi nap részletes tervezgetése, a napi események átbeszélése, ötletelés, reflektálás.

Szétnézve a szobában van, aki egy eddig nem ismert társasjáték szabályait próbálja elsajátítani, hogy holnap flottul menjen a gyerekekkel, van, aki kismalacokat hajtogat a holnapi állomásos játék egyik helyszínére, vannak, akik drámajátékokat próbálnak ,,kiskondásos köntösbe” bújtatni, akadnak, akik épp azon disputáznak, hogy melyik gyereknek melyik kártyajátékot kéne megtanítani. Jó velük lenni. Jó itt lenni.

  •  

1
Szólj hozzá!

Bejelentkezés a hozzászólás írásához
1 Hozzászólás szálak
0 Válaszok
0 Követők
 
Legtöbb választ kapott hozzászólás
Legolvasottabb szálak
1 Hozzászólás-írók
L. Ritók Nóra Legutóbbi hozzászólók
  Feliratkozás  
legújabb legrégebbi
Visszajelzés
L. Ritók Nóra
Vendég

Tudjátok, folyton azon töröm a fejem, hogy lehetne megértetni a döntéshozókkal, aztán a pedagógusokkal, hogy ez az egyetlen járható út…amit ti most Toldon csináltok. Hogy lehetne ezt beemelni az oktatásba? Hogy lehetne megértetni a világgal, hogy így lehet elindulni az integráció felé….