A pónim története

Hétfő délután elkezdődött a második nyári táborunk is, szokásos módon a pályán, de annyira pörögtek az események, hogy nem fényképeztünk, így aztán nem is számoltunk be róla. Ma viszont már jobban figyeltünk.

Ezen a héten is minden reggel egy 30 perces blokkal készülünk, aminek az elsődleges célja az, hogy játékos formában tudatosítsa bennünk: itt vagyunk, figyelünk egymásra, és együtt szuper dolgokat csinálhatunk. Néhány nagyobb odafigyelést igénylő játékkal is kísérletezünk, remélve, hogy nem elhamarkodott ötlet az efféle hazardírozás. Ma először pingvinek voltunk és a nem túl jóindulatú jegesmedve elől bujkáltunk, azután megkerestük a mindnyájunk lelke mélyén rejtőző baglyot, így teremtve meg a felszabadult játszós hangulatot és a közös alkotáshoz szükséges összhangot. Ezután állathangokkal beszélgetve párokba rendeződtünk, hogy kicsit jobban megismerjük egymást egy kezet-lábat-fejet-szájat megmozgató, személyes kommunikációra épülő mutogatós játékban. A blokkot a This is story of my pony című örökzölddel zártuk, ami hét végéig remélhetőleg a közismert mulatós nótáknál is gyakrabban hangzik majd el a táborban.

IMG_20150728_093550

Folytatjuk az előző táborban elkezdett iskolaelőkészítőt is. Az előző tábor tapasztalataira építve a hétre is négy foglalkozást tervezünk. A mai nap célja egy kis matekozás és finommotorika fejlesztés volt, amit egy izgalmas szerepjátékon keresztül valósítottunk meg. Szabóként megismertük a gombokat, csoportokba rendeztük őket, majd pólókat is készítettünk. Sajnos csak két szabólegényt sikerült ma összetoborozni és talán az együttműködésben is voltak nehézségek, de reméljük a hét során újból összeszokunk.

11798098_1166035023412599_1489543909_n

Ezzel párhuzamosan a kultúrban is zajlottak az egyéni foglalkozások, melyek során egy másodikos lánnyal és egy ovis fiúval dolgoztunk. A kisfiúval az évszakokkal ismerkedtünk, először képek segítségével tanulmányoztuk, hogy mi jellemző a különböző évszakokra. Ezután egy lottójáték következett, majd felöltöztettünk egy babát a nyári időjárásnak megfelelően. Ma nagyon jól tudtunk együttműködni, a végén még az elpakolásban is segített.IMG_20150728_091506

A második osztályba készülő leányzó annyira élvezte élete első iskolai vakációját, hogy eddig nem sikerült tanulásra csábítanunk, pedig szeretnénk vele a nyáron újra átvenni a betűket, gyakorolni az írást és az összeolvasást, és persze kicsit számolgatni is. Ma viszont sikerült felkeltenünk az érdeklődését egy csak neki szóló kódolt üzenettel, aminek a megfejtése során betűk felismerését, írását és kiolvasását is gyakoroltuk. Az üzenet egy meséhez vezetett, aminek a felolvasásával, illetve a meghallgatásával jutalmaztuk magunkat a foglalkozás végén.

IMG_20150728_110637

A tábor elején újonnan vásárolt szókártyákkal, gyakorlófüzetekkel próbáljuk elősegíteni a hatékony nyelvtanulást. Ráhangolódásként egy egyszerű, kétnyelvű memóriajátékkal kezdtünk németből, ami megalapozta az ezt követő pörgős Activity-párharcot. A szókártyákat mutogatva és rajzolva a közlekedés, gyümölcsök és zöldségek, állatok, absztrakt matematikai fogalmak, mindennapi használati tárgyak témakörébe tartozó kifejezéseket ismételtünk át, elevenítettünk fel. Folytatásképpen a LÜK (Logika Ügyesség Kitartás) füzet és tábla segítségével mondatokat alkottunk és fordítottunk, a számok ismeretét mélyítettük, valamint a melléknevek és névelők egyeztetésével ismerkedtünk. Holnap már a személyre szabott foglalkozástervek szerint folytatjuk a közös tanulást.

IMG_20150728_103517

Angolból egy 30 perces egyéni foglalkozást tartottunk, mely során érintettük a beszélgetést, a gyümölcsöket és a bevásárlást is. Ráhangolódásképpen eljátszottuk, hogy még sosem találkoztunk, így bemutatkoztunk egymásnak és feltettük az ilyenkor szokásos kérdéseket, majd megválaszoltuk azokat. A kérdések egy része magától jött, de egy kicsit használtuk a segédanyagot is. A kérdéseket és válaszokat aztán a feladatkártyákra írtuk, gyakorolva közben a harmadik személyű ragozást is. Ezt követően gyümölcsöket válogattunk annak megfelelően, hogy mi az, amit ismert és mi az, amit kevésbé, vagy egyáltalán nem. Következett a gyakorlás memóriajátékkal és vásárlással, mely során megtanultuk a would like szerkezetet is.

IMG_20150728_091451

A kézműves foglalkozáson karkötőt készítettünk szalagok és nyitófülek segítségével. A gyerekeknek nagyon kellett figyelnie, ha jól akarták elsajátítani a technikát, ugyanis nem ez volt a legegyszerűbb karkötő készítési mód. Először megmutattuk a próbadarabot, majd az első befűzést egyesével elvégeztük minden kis ékszerkészítővel. A gyerekek nagyon türelmesek voltak, végighallgatták és nézték, hogyan kell készíteni, majd kivárták a sorukat az első befűzésre is. Amikor már mindenkinek világos volt a módszer, kezdődhetett a fűzés le, aztán föl, de volt olyan is, aki kreatív megoldásként cikkcakkban helyezte a szalagra a nyitófüleket. A karkötő vagány kinézete miatt nem csak a lányokat érdekelte a mai kézműves.

IMG_20150728_095535

IMG_20150728_105047A társasozás ott folytatódott, ahol abbahagytuk: egyre kisebbek, kicsik-nagyok, fiúk-lányok együtt. Szépen, a tervek szerint alakulnak a dolgok, köszönhetően annak is, hogy sok új társast vehettünk erre a nyárra. Például egyedül (esetünkben párban, segítséggel) játszható logikai játékaink eddig nem voltak, most pedig jobbnál jobb szituációk alakulnak a Rush Hour vagy az Archelino feladványai felett.

IMG_20150728_104707A pályán aztán a szokásos rohangálás, ütögetés, foci, kártyapartik, kötélpálya, ernyő mellett elővettük a régi kedvenc Csoffadt patkányt, ahol a lányok bizony legyőzték a fiúkat. Az ernyő alól előbújva pedig elmentünk még pattogni kicsit a trambulinon.

IMG_20150728_152921András, Bence, Bogi, Eszter, Julcsi, Kata, Máté, Milán, Orsi, Orsi, Petra, Tami

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel!