Szivárványvarázslás
A mai drámás foglalkozást a tegnapihoz hasonlóan ismét egy új, kántálós-mozgásos játékkal kezdtük: elmentünk az erdőbe fát vágni. Szerencsére fűrész is volt, fejsze is volt (persze csak odaképzelve), úgyhogy ez nem okozott igazán nagy gondot, bár ahogy egyre gyorsabban aprítottuk a fát, azért oda kellett figyelni, hogy minden mozdulatot tökéletesen végezzünk el, és ne keveredjünk bele a munkafolyamatba. Ezután a megmaradt fákat egy hó-sí-hő típusú favágós játékkal igyekeztük kidönteni, és szerencsére ez sikerült is.
A tisztáson hamar megjelentek az otthontalanná vált mókusok, nekik gyorsan építettünk néhány házat, ami meglapozta az izgalmas mókusok és házak fantázianevű játékot (ami hasonló a korábban már játszott ember-ház-földrengés analógiájához).
A foglalkozást egy bolondos körjátékkal, az ipponnal zártuk, ahol mindenféle, közmegegyezésen alapuló mozdulatot, jelszót skandáltunk és adtunk tovább egymásnak. Végül a tegnapi nap nagy sikerű nótáját (This is story of my pony) a gyerekek kívánságára elénekeltük és eltáncoltuk még egyszer.
Rendhagyó módon két kézműves foglalkozással is készültünk mára. Először egy különleges CD-díszítést mutattunk meg a gyerekeknek. Az otthon feleslegessé vált CD-ket feketére festettük, majd hurkapálcikák segítségével mintákat karcoltunk rájuk.

Miközben a CD-k száradtak, tovább bővítettük ékszerkészletünket. A már előre elkészített színes só-liszt gyurmákból medálokat készítettünk, amikbe különböző méretű és formájú kagylókat, csigákat nyomtunk. A száradás még most is folyamatban van, de a szükséges láncokat csak holnap készítjük el fonalakból, ezután már mindenki büszkén viselheti legújabb műalkotását.
Ma az iskolaelőkészítő foglalkozást csak egy gyereknek tudtuk megtartani, de ez az egyéni alkalom nagyon jó sikerült. Sok olyan feladatot oldottunk meg, amivel nemcsak a szókincset bővítettük, hanem az auditív differenciálás területét és a memóriát is fejlesztettük, és persze nem mardhatott el a közös kreatív mesealkotás sem. Ezt a feladatot nem is terveztük, de a múltkori alkalommal annyira tetszett, hogy ezt kérte a kislány levezetésnek a foglalkozás végére. Úgy tűnik, sikerült annyira motiválni a táborok alatt, hogy a 60 perces “tanulás” után úgy kellett noszogatni, hogy menjünk a kultúrba játszani.
Ott tovább folytattuk az egyéni foglalkozásokat az óvodás korú gyermekekkel, akik már maguktól kérdezik, hogy mikor tanulhatnak a nap folyamán. Talán mi sem gondoltuk, hogy ekkora sikere lesz a “tanulásoknak”, és reméljük, megmarad a lelkesedés egész nyáron át.
Meglepetésként ért minket tegnap, hogy az a lány, akivel csak három angolos foglalkozást terveztünk a hétre, úgy döntött, hogy minden nap angolozhatunk – noha nem sokat, de fél órát szabad. Így természetesen fel is készültünk mára is, és megtartottuk neki ezt az alkalmat úgy, hogy csatlakozott hozzá egy fiatalabb angolosunk is. A páros angol pedig nagyon jó alkalom volt arra, hogy önkéntes nélkül, csak egymással próbáljanak angolul beszélgetni és összemérjék tudásukat néhány játék közben. Úgy tűnt, mindketten élvezték, holnap pedig megpróbáljuk a harmadik angolosunkat is bevonni a játékok és eszközök kipróbálásába.
Egy vadonatúj mágnestáblát és a vele érkező fejlesztő társasjátékot próbálhattuk ki a németesekkel. Továbbra is a szókincsfejlesztés volt napirenden, de a táblának köszönhetően már meg is alkothattuk a memóriajáték során megtalált szavakat, így azok helyesírását is ellenőrizhettük, valamint az állandó kihívást jelentő névelőkkel is könnyebben boldogultunk. A holnapi nap már az igékről, mindennapi tevékenységekről fog szólni, így az elmúlt két napban megismert, átismételt szavakat egyszerű mondatokba foglalva a haben és a sein ragozását segítő gyakorlatokat végezhetünk, folytatva a személyre szabott fejlesztési tervek alkalmazását.
Erre a hétre is terveztünk természettudós foglalkozásokat. Már többször gondolkodtunk róla, hogy tudnánk a kísérletek mellett jobban belemerülni a természettudományokba és végül úgy határoztunk, hogy kiemeljük a harmadikos-ötödikes korosztályt egy kiscsoportba. Hogy senki ne maradjon ki a jóból, lesznek továbbra is mindenkinek szóló, látványos kísérletek is. A kiscsoportban projektek során mélyülünk el egy-egy témában, ami ebben a táborban az időjárás.
Különféle eszközeink segítségével minden nap naplózzuk az időjárást, amit a meteorólógiai tablónkon jelenítünk meg. Emellett az időjárás egy-egy elemét közelebről is megvizsgáljuk. Ma a felhő- és csapadékképződés folyamatát figyeltük meg borotvahabmodellen. A foglalkozás végére egy kis szivárványvarázslásra is jutott idő prizma segítségével. Bár a délelőtt végére látszódott a gyerekeken a fáradtság, de úgy tűnik elkezdett kialakulni egy olyan légkör, ahol van hely és idő a kérdésfeltevésekre és a témához kapcsolódó hosszabb beszélgetések is megvalósulhatnak.
Persze a sport és a társasjátékozás sem maradt el, utóbbinál muszáj eldicsekednünk azzal, hogy egy 8 éves srác Medicizett velünk. Aki nem hiszi, hogy ez nagy dolog, az próbálja ki a játékot. Érdemes.
András, Bence, Bogi, Eszter, Julcsi, Kata, Máté, Milán, Orsi, Orsi, Petra, Tami











