Bizonyítvány
Bár nem szép dolog – hiszen kitört a nyári szünet -, de nálunk még tanulás is volt a héten, be kellett ugyanis fejezni a kissé megcsúszott matekos projektet, ahol a síkidomok után a testeké volt a főszerep. Egész évben nagyon kevés szerepet kapott a geometria, így egy záróprojekt keretében ezt szerettük volna pótolni és kicsikhez-nagyokhoz közelebb hozni ezt a területet is.
A héten azonban nálunk is megkezdődött a bizonyítványosztás, bár bőven újragondoltuk a formát. Szeretnénk, ha a gyerekek a teljes tanévre visszatekintenének és egy-egy pedagógussal közösen gondolnák végig, hogy mi mindent csináltak szeptember óta. Mivel mindent digitálisan készítünk el vagy digitalizálunk, a gyerekek minden produktuma megtalálható a portfóliójukban. Ezeket nézzük végig az utolsó két hétben a gyerekekkel, nekik pedig annyi a feladatuk, hogy a legkedvesebb emlékeket, a legjobban sikerült munkákat válogassák ki. Ez a válogatás és beszélgetés pedig nekünk, pedagógusoknak remek alkalom, hogy értékeljünk, hogy gyakoroltassuk az önértékelést, véleményformálást, de arra is, hogy mi is részesei legyünk egy ilyen közös újraélésnek, hiszen egy-egy tanév nekünk is borzasztóan fontos, nem csak a gyerekeknek.
A válogatás pedig kézzelfogható, hazavihető lesz, hiszen könyvek készülnek. Könyvek, amik úgy néznek ki, ahogy a gyerekek szeretnék, amikben az van, ami nekik fontos, amikre büszkék, amiket szeretnek. Igen, ezt a bizonyítványt nem mi adjuk, ott vagyunk végig, beszélgetünk, emlékszünk, visszajelzünk, segítünk, de végső soron a gyerek majd eldönti, hogy nézzen ki a könyv, ami az évéről szól. Az övéről.
És persze a rengeteg komolykodás mellett a játékra is jutott idő, nemcsak bent, hanem kint is, hiszen ismét gazdagodott az udvarunk: megérkeztek az MVM-es csapat egyéni ajándékai is, többek között egy hinta. Köszönjük!