Digitális kirándulás
A héten kirándulni vittük a 4-7. osztályos tanodás angolosainkat Budaörsre. A program a Digitális Tanulás és Tanítás Konferencia és Műhely volt, ami minden angolosunk érdeklődését felkeltette, így izgatottan várták már az utazást. A kirándulás reggelén fél 8-kor összegyűlt a csapat, délre pedig már a budaörsi sportcsarnoknál voltunk. Kiadós ebéddel vártak minket, majd a srácok belevágtak a kiállítás körbejárásába.
Néhány asztalnál a gyerekek megismerkedhettek az angol nyelv tanulását segítő programokkal és ki is próbálhatták őket. Volt, ahol interaktív táblára szánt programokon keresztül oldhattak meg mindenféle angol nyelvi feladatot egyénileg, vagy akár közösen. Ez az angolosaink felének igazán tetszett, ügyesen oldották meg a feladatokat csapatmunkával, amit a hazaúton is büszkén felemlegettek. A nyelvtanulást segítő programokon kívül az internetbiztonság kérdéseivel is foglalkozhattak kifejezetten erre a célra készült társasjátékok segítségével.
Mindezek mellett a gyerekek kipróbálhatták különböző robotok vezérlését, olyan játékokat, amik a programozás alapját képzik, és bepillantást nyerhettek a 3D technológia és a virtuális valóság világába is. A legjobban ezek a programok húzták be a fiatalokat, hiszen még sosem volt alkalmuk ilyen készülékeket kipróbálni. Itt részt vehettek robot-szumó versenyen, robotok segítségével rakhattak sorba kockákat, néhányan pedig olyan tárgyakat is terveztek, amiket 3D nyomtató segítségével nyomtathattak ki. A program örök élmény marad nekik, hazafelé már többen is jelezték, hogy a jövőben szívesen részt vennének akár informatikai versenyeken is. Reméljük el tudunk indulni ilyen irányban is, hogy megfelelően tudjunk reagálni a felkeltett motivációra. A lelkes beszámolók, élmények mellett még fontos hozadéka a kirándulásnak, hogy például mi is kaptunk egy-két tippet, amiket remekül tudunk majd a tanodában használni, legyen az egy gyerek foglalkozásába építhető témaötlet vagy tanulásra használható applikáció.





