Guruló cseppek
Hosszabb természettudós projekttel nem készültünk erre a táborra, de azért nem szerettük volna teljesen kihagyni ezeket az alkalmakat, mert úgy érezzük, hogy a gyerekek szeretik és igény is van rá, úgyhogy egy rövid, de izgalmas kísérletet hoztunk és ezzel indítottuk el a mai napot. Az összegyűlt gyereksereget öt kisebb csoportra osztottuk és két-két tányér köré gyűlve azt figyeltük meg, hogy mi történik, ha tejbe ételfestéket öntünk, majd pedig milyen változások lesznek, ha egy mosógatószerbe dugott fülpiszkálóval belenyúlunk ebbe a folyadékba. Sok-sok kavargó szín és tej felszínén guruló csepp között pedig azt is megbeszéltük egy-két régi kísérlet felidézésével, hogy mindez minek is tudható be.
A kísérletezés és futkorászás utánra egy dupla kézművessel készültünk. Az egyik asztalnál mozgatható képeket csináltunk papírtányérból, a másik asztalnál pedig autószerelési tudásukat tesztelhették a kisebb fiúk-lányok egy papírautó összeépítésével. Mindkét asztalnál nagy zsongás alakult ki, volt aki mindkét kézművest kipróbálta, sőt olyan is, aki kombinálta a kettőt.
Napunk első részének zárásaként egy új játékot próbáltunk ki kint a nagyobbakkal, míg a kisebbek lufi-tollasoztak az előző este általunk készített papír-tányér ütőkkel. A nagyobb gyerekekkel két csapat versengett abban, hogy ki tudja többször eljuttatni passzolással a labdát a pálya egyik végében egy hullahopp karikában álló játékosának, míg az ellenfél akadályozni próbálja ebben. A táborban már másodszor sikerült jól egy új szabadtéri játék bevezetése, amit szerintünk még többször elő tudunk venni a későbbiekben is.
A pályán kezdésként kipróbáltunk egy új játékot, a kéztollast. Sok gyereknek felkeltette az érdeklődését, azonban csak néhány gyerek volt igazán kitartó a közös cél elérése érdekében. Mivel ez egy nehezebb játék, így holnap is biztosan előkerül, hogy még többet próbálkozzunk a 20 folyamatos ütés elérésével.
A sok vidám szabadidős program mellett, nem feledkeztünk meg a tanulásról sem. A nyári szünet igazán alkalmas arra, hogy az olvasás, helyesírási gondokkal küszködő tanodás gyerekekkel hatékonyan foglalkozzunk. Új önkéntesünk felmérte három gyerek olvasási szintjét. Ez az alapos olvasási teszt pontos iránymutató lesz az őszi tanodás foglalkozásokon. A teszt alapján összeállítottuk a gyerekek fejlesztési tervét, olvasásból és helyesírásból és el is kezdődött az olvasási szint fejlesztése az egyik kisfiúval. Nagy szorgalommal, másfél órán keresztül lelkesen végezte a feladatokat, melyek természetesen játékos tevékenységben zajlottak le. Gyurmázott, rajzolt, betűkre vadászott és már látjuk is az első jeleket, hogy elkezdődött valami.
Julcsi, Petra, Kata, Kati, Tami