Sárga bögre, börge göbre

Az idei tanévben egy nagy-nagy, régóta szükséges álmunk válik valóra. Egy pályázatnak köszönhetően nem csak az ovis foglalkozásokhoz szükséges eszközöket turbózhatjuk kicsit fel, de lehetőségünk nyílt egy logopédust is felvenni, aki rendszeresen fog foglalkozásokat tartani azoknak a tanodás gyerkőcöknek, akiknek kisebb-nagyobb szüksége van rá. Az előkészületek, már június óta zajlanak ismerkedésekkel, az óvodapedagógussal való megbeszéléssel, némi előzetes felméréssel, de a java csak most jön.

Ezen a hétvégén hivatalosan is elindultak a logopédiai foglalkozások a tanodában. Volt minden, ami kell egy izgalmas logopédiai foglalkozáshoz: hívóképek, szívószál, zizi, spongyabob és persze tükör. Ezek közül most szerintünk az utóbbi volt a legizgalmasabb, mivel mindenki egészen máshogy reagált rá. Volt akinek már elsőre nagyon megtetszett, és rögtön meglepődve kérdezte, hogy mit keres itt egy tükör. Akik rákérdeztek, azok általában azonnal elkezdtek játszani vele – fejeket vágtak, hülyéskedtek, grimaszoltak. Emellett voltak olyanok, akik nagyon meg voltak szeppenve. Amikor bejöttek, akkor nem is említették, hogy van egy új tárgy a szobában. Zavarta őket, meg voltak illetődve. Közülük egyeseket sikerült megbarátkoztatni a tükörrel, de voltak olyanok, akiknek a foglalkozás végéig sem sikerült teljesen megszokniuk.

Minden gyerekkel egyénileg foglalkoztunk. Ráhangoló gyakorlatokkal kezdtünk, általában ajak- és nyelvgyakorlattal. Ezen az első foglalkozáson kezdtük el az artikulációs terápiát – magánhangzók artikulációs mozgását és audatív differenciálását gyakoroltuk – többek között a tükör segítségével. Emellett fúvó gyakorlatokat is végeztünk és néhány hívóképpel is megismerkedtünk. A későbbiekben lesznek olyanok, akiknek a nyelvi fejlesztés lesz a fontosabb és lesz olyan, akinél az orrhangzós terápia elemei fognak nagyobb hangsúlyt kapni. Már nagyon várjuk a következő alkalmat!

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel!