A hét elején, immár második alkalommal a tanoda történetében cégek alakultak Toldon. Ezúttal 5 csapatban, 29 gyerekkel dolgoztunk kitartóan egész héten keresztül, hogy szombat délután a kultúrházat egy nyüzsgő, izgalmas vásárrá változtassuk. A tematikai adott volt, mindenkinek valami nyárhoz kapcsolódó tárgyat kellett készíteni, beárazni és értékesíteni. Persze kellettek plakátok, akciók és catering, hogy minél csalogatóbbak legyenek, ezt is mind a cégeknek kellett kitalálniuk és megszervezniük. Csapatonként 6000 forint állt rendelkezésre, hogy a szükséges eszközöket beszerezzék. A vásáron minden gyerek és hozzánk látogató szülő meghatározott összegben játékpénzt kapott, ezzel vásárolhatott, mi pedig a bevétel alapján nyertest hirdettünk. A vásár hírére rengeteg szülő, nagytesó, kistesó összegyűlt a kultúr előtt és nemcsak mi, de úgy láttuk, hogy ők is nagyon élvezték a piacozást. A következőkben az 5 cég felnőtt vezetőjének a beszámolóját olvashatjátok. 

A Kingcik csapat választása a különböző ötletek közül végül a napszemüveg készítésére esett. A napszemüvegeket papírból, szívószálakból és átlátszó színes fóliákból készítettük el. Kicsit nehezen indult a csoportmunka, nem mindenki vett részt aktívan a termékek elkészítésében. A véghajrában mindenki belelendült és sok színes, egyedi napszemüveg készült. A vásárban sok vevőt odavonzottak a színes csodák, és se perc alatt elkapkodták őket.

A Legyezők Világa azokat a vásárlókat szólította meg, akik egy kis hűsítő szellőre vágytak ezen a meleg nyári délutánon. Az termékötlet hamar megvolt és a prototípusok is gyorsan elkészültek, a beszerzést, a gyártást és a névválasztást viszont hétközben nehezítette, hogy általában csak a csapattagok felét sikerült elhozni a megbeszélésekre. A kreatív részeken így döcögősebben jutottunk túl, de a készítés és a díszítés már eléggé behúzta a gyerekeket. És persze az is, amikor látták, hogy a vásáron milyen gyorsan elkapkodják a legyezőiket.

A Bombafejek csapatban rövid ötletelés után egyöntetű döntés született arról, hogy vízibomba-gyártók legyünk. Rendhagyó módon a konkrét termékek elkészítése nálunk szombatra maradt, a többi napot tervezéssel, plakát rajzolással és a kuponok elkészítésével töltöttük. Szombat délelőtt megtöltöttük és alkoholos filccel színes fejecskékké varázsoltuk a vízibombákat. Itt már nagyon jól összekovácsolódott a csapat, azok is részt vettek a munkában, akik korábban kevésbé voltak aktívak. A bombák nagy sikert arattak, a vásár után rögtön ki is tört a vízibomba-háború.

Volt egy olyan csapat is, aki inkább a szlogennel igyekezett eladni magát, mint egy rövid és tömör névvel. A Húzz & nyerj! cég termékével a strandok hangulatát szerettük volna megidézni. Az alapötlet a strandok, boltok bejáratánál lévő, néhány fémpénzzel működő csavarós ajándékgép volt, melyet egy kissé egyszerűbb verzióban kartonokból készítettünk el. 50, 150 és 200 pénz ellenében pedig mindenki húzhatott belőle egy-egy olyan apróságot, mint a csatt, buborékfújó, cukorka vagy saját készítésű papírjátékok, gyűrűk, karkötők. A csapat eleinte nagyon kreatívan és szorgosan dolgozott, az utolsó napra kissé elfáradt, de a vásárba szerencsére újult erővel vágtunk bele és igazán büszkék vagyunk az eredményünkre. Külön öröm, hogy olyan gyerek is domináns szerepbe került többször is a projekt folyamán, aki korábban sokszor a peremre szorult.

Az Üvegdinnye csapatával Pinteresten kerestünk inspirációt a termékhez, és először festett virágcserepekre esett a választásunk. Mikor vásárolni mentünk, azzal szembesültünk, hogy az elképzelt cserepeket nem tudjuk megvenni, ezért gyors döntést kellett hoznunk, és egy másik neten látott ötletet, a festett befőttes üvegeket valósítottuk meg. Az ötletelés és stratégiai megbeszélés nem volt az erősségünk, a megvalósítás, a festegetés annál inkább. Dinnye mintát varázsoltunk az üvegekre, amik vázaként, lámpásként, pohárként vagy akár ropitartóként is működhetnek. Kihívást jelentett a csapatnak, hogy főleg alsós gyerekekből állt, akiknek a tervezésnél szükséges gondolkodásmód még nem az erősségük, de mindenki kivette a részét a megvalósításból, és a végén együtt örültünk a sikernek, mikor az összes termék elkelt. 

Csenge, Dorka, Judit, Julcsi, Réka, Tami

  •