Folytatódott a csapatépítés disputásaink számára. Úgy látjuk, hogy kifejezetten igénylik, szeretik ezeket az alkalmakat és egyre több olyan elem jelenik meg, amelyek miatt belevágtunk ebbe az összekovácsolásba. Erre a foglalkozásra például készültünk olyan gyakorlattal is, amiben megvolt annak a kockázata, hogy páran kívül rekednek a körön. Nézzük meg ez történt-e, esetleg szépen együttműködve mindent megoldottak a srácok.

A foglalkozás elején összegyűjtöttük azokat a meghatározó tulajdonságokat, amiket az előző alkalommal kiválasztottak saját maguk, mint csoport számára. Ezek a tulajdonságok a viccesség, bátorság, keménység, kedvesség, bolondosság és ügyesség voltak. Egy kisebb vita alakult ki a bolondosság miatt, mivel a gyerekek fele nem érezte úgy, hogy ez csoportszinten jellemző rájuk, így ezt közös megegyezéssel kihagytuk végül.

A tulajdonságokat különböző színű kislabdákhoz társítottuk, így minden szín más tulajdonságot jelölt. Ezek közül válogathattak egyénileg aszerint, hogy kiben hányféle tulajdonság rejtőzik. Volt, aki csak egy labdát vett fel, de volt, aki akár hármat is. Miután megnéztük, hogy ki mit gondol magáról, elkezdtük megajándékozni egymást tulajdonságokkal. Mindenki adhatott egy kiválasztott társának olyan tulajdonságot, amit nem vett fel, pedig mások szerint igaz rá. Ez a feladat nagyon jó hangulatban telt, a gyerekek nagyon kedvesek voltak egymással. Igazán jó volt látni, hogy megpróbálták bátorítani egymást arra, hogy higgyék el, több van bennük, mint amit saját magukról gondolnak.

unnamed

A következő feladatot két kisebb csoportban hajtottuk végre. Mindkét csoport kapott különböző használati tárgyakat (pl. ugrókötél, labda, tál, zacskó, háló, törölköző, stb.), amik felhasználásával egy játékot kellett kitalálniuk és bemutatniuk. A feladat kivitelezését egy hosszabb tervezési szakasz előzte meg. Először biztosak voltak a gyerekek abban, hogy ezekkel a tárgyakkal nem lehet játékot kitalálni. Aztán ahogy elkezdtek gondolkodni rajta, egyre több ötletük támadt és egyre komplexebb játékot fejlesztettek ki. Az egyik játék célbadobás lett, ahol a háló különböző lyukai más-más pontokat értek. A másik csapat játéka pedig sorverseny lett, amit különböző akadályok nehezítettek, például át kellett bújni az ugrókötél alatt is. Mindkét csapat megdicsérte a másikat, és nagyokat nevettek a játékbemutatások közben. Talán ez a feladat aktivizálta a gyerekeket a legjobban ez eddigi csapatépítő foglalkozások során.

unnamed (1)

A foglalkozást az Add tovább a kört című gyakorlattal zártuk. Mindenki megfogta egymás kezét, és egy spárgából készített karikát kellett végigvezetni a körön. Először mindenki egyénileg próbálta meg átverekedni magát a karikán, de egy kis idő múlva a gyerekek rájöttek, hogy akár segíthetnek is egymásnak anélkül, hogy elengednék egymás kezét. A végére mindenki nagyon felpörgött, és látszott, hogy mindenki örült, hogy sikerült közösen megoldaniuk ezt a látszólag lehetetlen feladatot. Nem is szerettük volna sokáig húzni a levezetést, nem tartottunk külön reflexiós kört, a hangulat hozta magával a pozitív visszajelzéseket a srácoktól. Mindenki egyedi elköszönést talált ki, majd szétoszlott a csapat.

unnamed (2)

  •  

Hozzászólás írása