Bejegyzések matek témában

Egy negyed vagy négy egyed? – A számfogalomról 4.

Amikor számokra gondolunk, általában a nem egész törtszámok kevésbé jutnak eszünkbe, nálunk a gyerekeknek legalábbis biztosan. Bár a törtekkel már alsóban is találkoznak, elég hosszú folyamat az, mire igazi, teljes jogú számokként tekintenek rájuk, ha eljön egyáltalán...

Nagyobb számok – A számfogalomról 3.

Elég relatív, hogy ki mit hív nagy számnak. Mi a tízezer felettiekre akasztjuk ezt a nevet általában, de ebben a bejegyzésben mindent ide sorolunk, ami 100-nál nagyobb és természetes, egyszerűen azért, mert hasonló eszközöket használunk ezekben a számkörökben. Annyit...

Egy, kettő… száz! – A számfogalomról 2.

Nemrég írtunk arról, miért olyan fontos nekünk a számfogalom, amikor matekozunk a tanodában. A sorozat második részében most összeszedjük, jellemzően mit miért használunk a számfogalom kialakulásának és elmélyülésének támogatásához a százas számkörben. Első osztályban...

A számfogalomról

Arra gondoltunk, indítunk egy matekos blogsorozatot, amiben bemutatunk néhány számunkra fontos területet a tanodai matektanulásból. Íme az első rész. Mi számít számnak? Mármint most nem abban a tudományos, matematikusok által elfogadott értelemben, hanem nekünk...